Couples Retreat (Sneak Preview 16 november)

Vince Vaughn is zo ongeveer de koning van de hap-slik-weg komedies. Met Couples Retreat heeft hij er weer één bijgeschreven op zijn, op dit vlak, toch al imposante cv. Jammer genoeg is het ook in dit geval weer een dertien in een dozijn film die eigenlijk nooit grappig wil worden.

In Couples Retreat draait het om de relaties van vier stellen. Aangezien één koppel niet meer weet of het nog wel met elkaar door wil, besluiten ze dit uit te zoeken tijdens een luxe vakantie met optionele relatietraining. Eis is echter wel dat ook de andere drie stellen meegaan naar dit luxe vakantieoord. Daar aangekomen blijkt de relatietraining echter helemaal niet zo vrijblijvend en worden de therapiesessies al snel een pijnlijke aangelegenheid.

Couples Retreat begint nochtans best aardig. De introductie van de personages en de eerste momenten op het tropische eiland met de therapeutische sessies zijn zowaar behoorlijk vermakelijk en beloven een leuk avondje. Dat wordt echter al snel om zeep geholpen. De bijpersonages die in de film met enige regelmaat opduiken om de film wat extra op te leuken falen namelijk stuk voor stuk. Jean Reno is totaal niet leuk als de goeroe die het programma voor de stellen opstelt en het dieptepunt van de film is de rol van Carlos Ponce als de yoga leraar. De scéne waarin hij yoga les geeft behoort zelfs tot de flauwste die ik in jaren zag.

Het maakt van Couples Reatreat  een wegkijkfilm die eigenlijk constant balanceert tussen wel aardig en oerflauw. De acteurs zullen het ongetwijfeld goed naar hun zin hebben gehad met deze goedbetaalde vakantie maar een bioscoopbezoek zou ik er zeker niet aan wijden. Of Vince Vaughn en zijn vorige films moeten natuurlijk tot je favorieten behoren. Dan zit je met Couples Retreat ongetwijfeld ook weer op rozen.

november 17, 2009 - Posted by | recensie | , , , , , , , ,